رحیم بردی آنامرادنژاد؛ الهه زارع؛ فاطمه قاسمپور
چکیده
امروزه هدف همة کوششهای مدیریت شهری در زمینة افزایش خدمات، جلب رضایت بیشتر شهروندان است و این امر بهویژه برای شهرداریها، هدف ایدهآل بزرگی است و بخش عمدهای از آن با ارائة خدمات به شهروندان محقق ...
بیشتر
امروزه هدف همة کوششهای مدیریت شهری در زمینة افزایش خدمات، جلب رضایت بیشتر شهروندان است و این امر بهویژه برای شهرداریها، هدف ایدهآل بزرگی است و بخش عمدهای از آن با ارائة خدمات به شهروندان محقق میشود. هدف این پژوهش، سنجش میزان رضایت شهروندان از خدمات شهری شهرداری بابلسر و روش آن توصیفی - تحلیلی است. برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانهای و میدانی و از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعة آماری در این پژوهش 61 هزار و 984 نفر و حجم نمونه براساس فرمول کوکران 320 نفر است که به صورت تصادفی ساده برگزیده و مطالعه شدند. در این پژوهش، الگوی کانو برای سنجش میزان رضایت شهروندان و نرمافزار SPSS برای محاسبة پایایی پرسشنامه به کار رفتهاند. براساس یافتههای پژوهش عامل پارکینگهای عمومی با ضریب رضایت 468/0 به منزلة مهمترین الزامات اساسی، عامل رسیدگی شهرداری به چهرة ظاهری شهر از نظر زیبایی، مبلمان شهری و ... با ضریب رضایت 550/0 به منزلة مهمترین الزامات عملکردی، و عامل زیبایی ساختمانهای شهر با ضریب رضایت 591/0 به منزلة مهمترین الزامات انگیزشی شناخته شدند. به طور کلی شهروندان به ترتیب از الزامات انگیزشی، عملکردی و اساسی رضایت بیشتری دارند.