فیروزی, محمد علی, محمدی, جمال, گودرزی, مجید, محمدی, جمال, ضرابی, اصغر. (1390). برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی). برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1(2), 1-24.
محمد علی فیروزی; جمال محمدی; مجید گودرزی; جمال محمدی; اصغر ضرابی. "برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)". برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1, 2, 1390, 1-24.
فیروزی, محمد علی, محمدی, جمال, گودرزی, مجید, محمدی, جمال, ضرابی, اصغر. (1390). 'برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)', برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1(2), pp. 1-24.
فیروزی, محمد علی, محمدی, جمال, گودرزی, مجید, محمدی, جمال, ضرابی, اصغر. برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی). برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1390; 1(2): 1-24.
برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)
هدف کلی این تحقیق بررسی نقش جاذبهها و پتانسیلهای گردشگری شهرستان نورآباد ممسنی در جذب گردشگران است. روش تحقیق این پژوهش ترکیبی از روشهای توصیفی، اسنادی و تحلیلی است. لازم به ذکر است که در این تحقیق پس از تهیه کلیات و چهارچوب نظری تحقیق، برای کسب اطلاع از مناطق مورد مطالعه و بررسی جایگاه و چگونگی گردشگری در آن منطقه، اقدام به انجام عملیات میدانی شد. به طور کلی پرسشنامهای برای انجام این تحقیق آماده شد. پس از تکمیل این پرسشنامه، برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار Spss و Excel استفاده گردید. آزمون آماری آلفای کورنباخ (قابلیت اعتماد پرسشنامه) نشان داد که این پرسشنامه از اعتبار و روایی مناسبی برخوردار است. آزمونهای فرضیات تحقیق که با آزمون آماری خی دو انجام گرفت، نشان داد که بین عدم آشنایی گردشگران از جاذبههای گردشگری و تعداد گردشگران در این شهرستان رابطه معناداری وجود دارد (P
Tourism planning with regards to SWOT MODEL (case study:Nur Abad Mamasani)
نویسندگان [English]
Firouzi؛ Mohamadi؛ Goudarzi؛ Mohamadi؛ Zarabi
چکیده [English]
The major goal of this research is to analyse the role of attractions and potentials of Nur Abad Mamasani in attracting tourists using SWOT strategic model. The methodology of this research includes descriptive, documental and analytical methods. It is necessary to mention that after preparing the basic points and theoretical framework of this study, field study has been carried out in order to gain information about the given areas and to analyse their position and the quality of tourism. Generally, a questionnaire was prepared for this research. After completing the questionnaire, SPSS and Excel software were used to analyse the data. Alpha Crunbackâs statistical test indicates that the validity and reliability of the questionnaire is at an appropriate level. Hypotheses tests which were carried out through Chi-square statistical test, shows that there is a significant relationship between the touristsâ unfamiliarity about tourist attractions and number of tourists in this town (P
کلیدواژهها [English]
potentials, Tourism, tourism development, SWOT model