• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
برنامه ریزی فضایی (جغرافیا)
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
فیروزی, محمد علی, محمدی, جمال, گودرزی, مجید, محمدی, جمال, ضرابی, اصغر. (1390). برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی). برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1(2), 1-24.
محمد علی فیروزی; جمال محمدی; مجید گودرزی; جمال محمدی; اصغر ضرابی. "برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)". برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1, 2, 1390, 1-24.
فیروزی, محمد علی, محمدی, جمال, گودرزی, مجید, محمدی, جمال, ضرابی, اصغر. (1390). 'برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)', برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1(2), pp. 1-24.
فیروزی, محمد علی, محمدی, جمال, گودرزی, مجید, محمدی, جمال, ضرابی, اصغر. برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی). برنامه ریزی فضایی (جغرافیا), 1390; 1(2): 1-24.

برنامه ریزی توسعه گردشگری با استفاده از مدل Swot (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)

مقاله 1، دوره 1، شماره 2، زمستان 1390، صفحه 1-24  XML اصل مقاله (432 K)
نویسندگان
محمد علی فیروزی؛ جمال محمدی؛ مجید گودرزی؛ جمال محمدی؛ اصغر ضرابی
چکیده
هدف کلی این تحقیق بررسی نقش جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان نورآباد ممسنی در جذب گردشگران است. روش تحقیق این پژوهش ترکیبی از روش‌های توصیفی، اسنادی و تحلیلی است. لازم به ذکر است که در این تحقیق پس از تهیه کلیات و چهارچوب نظری تحقیق، برای کسب اطلاع از مناطق مورد مطالعه و بررسی جایگاه و چگونگی گردشگری در آن منطقه، اقدام به انجام عملیات میدانی شد. به طور کلی پرسشنامه‌ای برای انجام این تحقیق آماده شد. پس از تکمیل این پرسشنامه، برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار Spss و Excel استفاده گردید. آزمون آماری آلفای کورنباخ (قابلیت اعتماد پرسشنامه) نشان داد که این پرسشنامه از اعتبار و روایی مناسبی برخوردار است. آزمون‌های فرضیات تحقیق که با آزمون آماری خی دو انجام گرفت، نشان داد که بین عدم آشنایی گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تعداد گردشگران در این شهرستان رابطه معناداری وجود دارد (P
کلیدواژه‌ها
پتانسیل‌ها؛ گردشگری؛ توسعه گردشگری؛ گردشگران؛ تحلیل SWOT
عنوان مقاله [English]
Tourism planning with regards to SWOT MODEL (case study:Nur Abad Mamasani)
نویسندگان [English]
Firouzi؛ Mohamadi؛ Goudarzi؛ Mohamadi؛ Zarabi
چکیده [English]
The major goal of this research is to analyse the role of attractions and potentials of Nur Abad Mamasani in attracting tourists using SWOT strategic model. The methodology of this research includes descriptive, documental and analytical methods. It is necessary to mention that after preparing the basic points and theoretical framework of this study, field study has been carried out in order to gain information about the given areas and to analyse their position and the quality of tourism. Generally, a questionnaire was prepared for this research. After completing the questionnaire, SPSS and Excel software were used to analyse the data. Alpha Crunback’s statistical test indicates that the validity and reliability of the questionnaire is at an appropriate level. Hypotheses tests which were carried out through Chi-square statistical test, shows that there is a significant relationship between the tourists’ unfamiliarity about tourist attractions and number of tourists in this town (P
کلیدواژه‌ها [English]
potentials, Tourism, tourism development, SWOT model
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 310
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 265
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.